close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סיבוכי הריון נפוצים שצריך להכיר

מערכת שורשכד סיוון, תשעט27/06/2019

רוב ההריונות עוברים בשלום, גם אם בדרך יש לא מעט סימני שאלה, חששות וכמובן שלל בדיקות, אך עדיין שווה להכיר שעשויים להתעורר מגוון סיבוכים לא רצויים

תגיות:
רוב ההריונות עוברים בשלום, גם אם בדרך יש לא מעט סימני שאלה, חששות וכמובן שלל בדיקות, אך עדיין שווה להכיר שעשויים להתעורר מגוון סיבוכים לא רצויים, ופה אנו מבקשים לחדד שאנו מציינים זאת לא על מנת להכניס לפאניקה, אלא פשוט על מנת להכיר בעובדות ולהבין שאם מבחינים בזמן אמת בתופעה כזו או אחרת, הרי שמוטב שתידלק נורה אדומה ואף מוטב שיהיה ברור מה לעשות. מה באמת עושים? ברוב המקרים כל שצריך לעשות הנו זהה: לקרוא נכון את הסימנים שהגוף מבקש לשדר ולגשת לרופא נשים בכדי שיבחן את מצבם של האם והעובר.

סיבוכים שניתן למנוע
לצד מגוון סיבוכי
הריון טבעיים, גם קיימים סיבוכי היריון שנובעים מטיפול רפואי, ולו כי הרופא לא ערך בדיקה נחוצה, לא העביר לגורמים נוספים את המידע, לא הקשיב כראוי לתלונות, לא הסביר לאם את משמעות ממצאי הבדיקה, טעה במינון, שכח להפנות לבדיקה, ערך בדיקה שלא כהלכה, טעה בפיענוח הממצאים, לא העביר להורים את סך המידע וכדומה, כך שחשוב לדעת לקשר בין נזק גופני לבין התנהלות רפואית, וזאת כי לעיתים ייתכן שהממצאים יצביעו שהתרחשה רשלנות רפואית בהריון, משמע גם אם ההבנה אינה מעניקה מזור, היא כן עשויה להוביל לפיצוי כספי משמעותי.

דוגמאות לסיבוכים נפוצים
• סוכרת הריונית
לא מעט נשים בהיריון סובלות מכך שהגוף שלהן אינו מייצר מספיק הורמון אינסולין. מצב זה עשוי להוביל ללידה מוקדמת ואף לתינוק יחסית גדול, משמע סוכרת הריונית עשויה להוביל לניתוח קיסרי.

• היריון מחוץ לרחם
היריון מחוץ לרחם עשוי להוביל לכאבי בטן, לדימום חמור ואף לסחרחורת משמעותית. במקרים מעין אלו יש לבחון מהן החלופות, כאשר לעיתים בוחרים להמשיך את ההיריון כפי שהוא ואף נולד תינוק בריא ושלם. בכול אופן מוטב לקבל ייעוץ מקצועי.

• רעלת היריון
לאחר שבוע 20 ניתן לסבול מרעלת הריון, במיוחד אישה שיש לה היסטוריה של לחץ דם, או אישה שההיריון שלה מתבצע לאחר גיל 40 (או לחלופין מתחת לגיל 20). במקרה זה חשוב ביותר לעלות על הבעיה בזמן, כי רעלת היריון עשויה להוביל הן למצוקה עוברית והן לסיבוכים חמורים אצל האם. עם זאת, אין טעם להילחץ, כל עוד עוקבים כראוי אצל אחות ליווי היריון, ניתן להיות רגועים.

גורמי סיכון
לצד מגוון סיבוכים נפוצים, גם יש להיות מודעים למגוון גורמי סיכון יחסית מוכרים. כך למשל אם האם מראש סובלת מבעיות בלחץ הדם או מסוכרת, אם האם סובלת מעודף משקל, אם מדובר בלידה מרובת עוברים, אם האם סובלת מאנמיה, או אם האם מעל גיל 35, הרי שההיריון מראש מוגדר כהיריון בסיכון.

מודעות מגנה
לצד מגוון סיבוכים, גם טוב לדעת שיש דברים שאנו האימהות יכולות לעשות, או יותר נכון יש כמה דברים שמוטב שהאם תימנע מהם בתקופת ההיריון, ולו על מנת למנוע מראש סיבוכים. כך למשל מוטב להימנע ממגוון תרופות ולפני כל נטילה של תרופה יש לוודא שהרופא אכן מאשר את המרשם לאישה הריונית. בנוסף, יש מאכלים שמוטב להימנע מהם (למשל ביצים חיות), יש פעילויות ספורטיביות שאין להתחיל לבצע בזמן ההיריון (למשל אם עד כה לא רצת, אין זה הזמן להתחיל) וכדומה. אלו עוד דרכים מאפשרות לאם לשמור על העובר בזמן שהוא גדל ברחם? עליה לנהל מעקב צמוד אחר החומר הרפואי, להיות מודעת לסוג הדם שלה ובעיקר עליה להיות קשובה לגוף ולתחושות בטן. כמו כן, מוטב לברר על סוגי לידות שונים, לרבות לידה טבעית, ולבחור באופציה האידיאלית בעבורך. שיהיה בשעה טובה!
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה